שני התולעת, קור העכביש,
ליחת השבלול, יערת הדבש –
כפרחים מפלסטיק, כדשא סינטטי
הנמשכים ברצף ממח ברנש.
— מאיר היקר, איש ענק. להאזין לשיר ולקרוא מחוכמתו.
רומן גארי: נפלאות אי-הידיעה (ואיך זה קשור לגוף)
מתוך "חרדתו של המלך סלומון", עמ' 10: — רומן גארי. …אבל צ'אק יודע להסביר הכל, אף על פי שצריך להיזהר מהסברים כמו ממגיפה. כשלא מבינים, יש לפחות תעלומה, אפשר לקוות שמשהו בעצם מסתתר מאחור ובעומק ועלול להתפרץ החוצה ולשנות הכל, אבל כשמקבלים את ההסבר לא נשאר כלום והכל מתפרק לחתיכות. ההסבר, לפי דעתי, הוא האויב הכי מסוכן של אי-הידיעה. והקשר …
עכבר ללא עכבר ושינוי הסדר העולמי
העכבר הולך לסיים את חייו החומריים ולהפוך לוירטואלי. סרטון קצר של ממציאי ה-Mouseless Mouse היישר ממעבדות המרכז הטכנולוגי המתקדם בעולם, אבל בעצם – יש לחבר'ה מעבר לים כמה דברים ללמוד…
מישהו רוצה להתנוון פה?
הכל יעיל יותר ומהיר יותר, אבל אנחנו, משום מה, עדיין בוהים במסכים כל היום. מה ההשלכות של העניין? האם אפשר להימנע מהן? רמז: אנחנו אנשים אופטימיים.
כף ידי הימנית, חלק ג': שני ראשים, גוף אחד
הפרק האחרון של המדריך למשתמש בעכבר המודרני: שני קצוות בגופנו ושתי תופעות שמחברות ביניהם. איזה תופעה נבחר? איך זה קשור לישיבה מול מחשב? ומה כולם צועקים "הוליסטי הוליסטי"?
מייקל ג'יי פ. במבשרת
היום ופעם – והכל ברחוב אחד בהרי ירושלים: עולם שאנחנו התחלנו לעזוב כשאברי וארז עוד היו מצחיקים ומחשב תואם IBM היה הדבר הבא. מסע בזמן!
דוגמא אחת-חמש יכולות-חמש מערכות
דוגמא אחת מהחיים הדיגיטליים, חמש יכולות וחמש מערכות שאפשר לפתח מכל הסיפור – אם רק נרצה.
אלברט אינשטיין: חינוך למחשבה עצמאית
חינוך למחשבה עצמאית מאת היהודי המפורסם ביותר: איש חכם היה ודבריו רלבנטיים היום כדברי נבואה.
כף ידי הימנית, חלק ב': עכבר מנומר ונפלאות הדינמיקה
אנחנו נוהגים להטיל את כובד משקלינו על כל מיני חתיכות פלסטיק מסכנות, סכינים, מזלגות, מקלדות, עטים, שולחנות, הגאים או כל חפץ אחר שאנו משתמשים בו בכפות ידינו. האם זה נחוץ? איך אפשר אחרת?
המדריך למשתמש בעכבר המודרני, חלק ב': אל תסתכלו בקנקן אלא במי שמשתמש בו…
כף ידי הימנית, חלק א': אפל שודדת את ג'רי מנכסיו
המדריך למשתמש בארגז הכלים המודרני: ברוכים הבאים לסדרת הפוסטים הראשונה אשר תעסוק בכף ידכם הימנית או השמאלית – והעכבר שמחבר אותה למסך שמולכם. "עכבר!!" שגרם לנשים לנתר על כסאות בצרחות אימה, איבד את מקומו לטובת ייצור אחר ואהוד קצת יותר…
חלק א': הולדת העכבר המודרני ודחיקתו של היצור האפרפר הקטנטן לשולי הרייטינג.
אברהם שלונסקי: האדם מול המחשב, גרסת 1968
ברוכים הבאים למדור האנשים החכמים. פה אני נותן קרדיט לאנשים מהם אני שואב את ההשראה שהביאה אותי עד הלום.
הראשון לציון הוא אברהם שלונסקי, מהמשוררים החשובים בהסטוריה הקצרה שלנו. בתיעוד נדיר ובודד מ-1968, שלונסקי נותן את משנתו על המחשב האלקטרוני והאדם בעידן הטכנולוגי.
ברוכים הבאים למדריך! מה עושים פה?
כולנו אינטיליגנטים, כל אחד ברמה כזו או אחרת. בעזרתם האדיבה של כמה אנשים אינטיליגנטים במיוחד, מאיים המדריך לחשוף בפניכם שכבות חדשות של אינטיליגנציה שמחכה לכם בכל מיני מקומות ברחבי הגוף – שלכם! אפוף מסתורין, זה נכון, וככה זה עובד, רק אתם תגלו את המקומות החדשים שלכם… עבדתי די קשה בשבועות האחרונים על כמה וכמה דפים ששופכים אור על מה שאני עושה ואיך תוכלו ללמוד לעשות את זה בעזרתי ובעצמכם. הדפים נמצאים כאן מסביב וכולי תקווה שיבהירו לכם את מה שתרצו לדעת.
הבלוג
כפי ששמתם לב, זהו בלוג. בעתיד הנראה לעין אני הולך לפרסם כמה וכמה פוסטים (מאמרים) פרקטיים מאוד שעוסקים בכל מיני סיטואציות יומיומיות אותן כולנו עוברים, אנתח בתוכן את ההרגלים הפופולריים שלי ושלנו ואציג אלטרנטיבות מרחיקות לכת שיאפשרו לנו לעשות את אותם דברים – קצת יותר טוב. מדי פעם אני אהיה במצב רוח פילוסופי – אבל אני מבטיח לא לחפור יותר מדי, שלא יגידו חס וחלילה "אתה לא ברור". אז תחזיקו חזק.
אני אשמח לדבר, להתכתב, להסתמס, לעדכן ולהתעדכן עם כל מי שבא לו:
קביעת שיעור וייעוץ טלפוני
יואב: 0544-757110
תרגישו חופשי להרים לי טלפון אם יש לכם שאלות כלשהן ואם אתם רוצים להיפגש ולהתחיל ללמוד.
כתבו לי
בקשות, שאלות וכל דבר אחר ל- yoav@yoavtaler.com
קבלו עדכונים
מי שרוצה לקבל פוסטים חדשים ישר לתיבת המייל שלו או רוצה להירשם לשירות RSS – בצד שמאל של הדף.
כבקשתכם: רוצים שאכתוב על נושא מסוים?
בא לכם שאפרט או אכתוב על נושא שקרוב לליבכם או גופכם? כיתבו לי אי-מייל או הערה באחד הדפים ואשמח להיענות.
תיעוד עצמי: תמונות או וידאו
שלחו אלי תמונות או וידאו שלכם תוך כדי פעילות שגרתית כלשהי ואני אתן לכם ייעוץ או ניתוח של התוכן – אם יש לי מה להגיד כמובן. בתמונות ובוידאו ניתן לראות הרבה דברים, דרך ההסתכלות מבחוץ – שהיא הרבה יותר אוביקטיבית מההסתכלות הפנימית, במיוחד בשלבים התחלתיים. לא אוביקטיבית לחלוטין, אך עדיין עדיפה על איך שאנחנו "מרגישים" את עצמנו. זו הסיבה שאנחנו משתמשים הרבה במראות תוך כדי שיעור. זהו לא תחליף לשיעור פרונטלי אמיתי, אלא דרך ראשונית להבחין בצורת ההתנהלות שלכם אשר ניתנת לשיפור. אם אתם יושבים באלסקה או בהוואי ואין אף אחד שיעזור לכם – אני מסכים לנסות מרחוק. למרות שגם שם בטח יש מורים.