הגוף מול המחשב, טיפ מספר 1: רגליים על הקרקע

יואב טלרישיבה מול מחשב 2 Comments

חלק גדול מאיתנו מבלה את ימיו או לילותיו ישוב על כסא, מולו שולחן ומסך מחשב. כדי להקל עליכם את החיים, החלטתי לפצוח בסדרת טיפים פשוטים וישימים לכל אחד – בתוך סביבת העבודה. חלק מהטיפים מתייחסים לסביבת העבודה עצמה, מה שסובב את כולנו, ואיך להשתמש במחשב, מסך, שולחן, כסא, עכבר ומקלדת – באופן טוב יותר לגוף. חלק אחר מהטיפים מתייחס לגוף עצמו – ואיך להתנהל איתו בתוך סביבת העבודה.

סדר הטיפים הוא חשוב. שני הטיפים הראשונים עוסקים במכניקה של הגוף עצמו, וחשוב לשמור עליהם בשביל לשמור על הגוף שלכם.

טיפ מספר 1

נתחיל לשם שינוי מלמטה, על הרצפה. הרצפה היא יעד חשוב מאוד לפיזור העומסים בתוך הגוף. בזמן שאנחנו יושבים במשרד או בכל מקום אחר והמוח שלנו טרוד במשהו, הגוף במצב סטטי על הכסא. עומס המשקל שלנו מחפש את דרכו למטה, בגלל כוח המשיכה. הרצפה – היא המקום אליו רוצה העומס לרדת. אנחנו, צריכים לספק לגוף את המפגש עם הרצפה כדי שהעומס לא ישאר אצלנו בגוף. איך עושים את זה? פשוט מאוד. מניחים את שתי כפות הרגליים על הרצפה, במלואן, בזמן שאנחנו יושבים. מתרגלים, לשבת עם כפות רגליים על הרצפה.

ועכשיו סוד קטן. כשאנחנו יושבים, לאן העומס מגיע אם כפות הרגליים לא מונחות על הקרקע? במקרים רבים, לגב התחתון. אחוז ניכר מכאבי הגב התחתון, הכל-כך פופולריים בימינו, יכול להימנע בזכות פעולה כל כך פשוטה. רגליים על הקרקע.

סדרת הטיפים המלאה:

הגוף מול המחשב, טיפ מספר 1: רגליים על הקרקע
הגוף מול המחשב, טיפ מספר 2: גובה הכסא
הגוף מול המחשב, טיפ מספר 3: עצמות הישיבה
הגוף מול המחשב, טיפ מספר 4: גובה השולחן

הרשמה לבלוג: פוסטים חדשים אליך למייל.

[snippet slug="rehab-cta"]

Comments 2

  1. הי יואב, הטיפ של לשים את הרגליים על הקרקע הוא אחלה-
    שאלה אחת, מה אם אתה בן אדם קצר, והרגליים שלך לא מגיעות לקרקע?
    (:

    1. Post
      Author

      בעיה מוכרת בביתנו. מעבר להנמכת הכסא שלפעמים לא מתאימה לתנאי השטח, פתרון טוב הוא להניח הדום מתחת לכפות הרגליים ש"יגביה" את הרצפה (ולא הדום שנמצא קדימה לרגליים – כמו דוושת גז). אם את טיפוס גמיש במיוחד, בדקי אפשרות של ישיבה מזרחית על הכסא. כן. אגב, לא רק אנשים נמוכים נאלצים להסתגל לסביבה – גם גבוהים צריכים להתאים את עצמם 🙂
      תודה על התגובה – יצרת תמריץ לטיפ נוסף…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.