רוצה לעבוד מול המחשב בעמידה? קרא את זה קודם.

יואב טלרישיבה מול מחשב Leave a Comment

הרבה אנשים לא יודעים, אבל ש"י עגנון, אחד מגדולי הכותבים של ישראל, כתב בעמידה ולא בישיבה:

"…עגנון, שהיה בעל אוסף יחיד במינו של ספרות קבלה, בילה את מרבית זמנו בחדר זה. שולחן העץ הגדול שימש אך ורק להדפסת כתביו במכונת הכתיבה ואילו הוא עמד על דוכן איתן וכתב כשמולו פרושה שכונת תלפיות, אז עוד ללא רבי-הקומות. "עלי נגזר לכתוב" טען, ואכן מלאכת הכתיבה שלו נעשתה בעמידה ממושכת ועיקשת. כה ממושכת היתה שעגנון אף התקין מיטה רעועה בחדר הצפוף. "

מתוך מאמר אודות ש"י עגנון ב-NRG / יותם שווימר

היום העברתי סדנא לחברי תנועת הבוגרים של השומר הצעיר. הנושא – כמו בכל ארגון או חברה שאני מעביר בה סדנא – הגוף בישיבה מול המחשב. בסיום הסדנא ניגש אלי אחד המשתתפים ולקח אותי למשרד הפרטי שלו. "תראה מה בניתי!" והרי היצירה לפניכם:

תחנת עבודה בעמידה - שתי תמונות

בתקופה האחרונה, הרבה מחקרים יוצאים נגד עבודה בישיבה, בטענה שהיא מזיקה מאוד לבריאות. הרבה אנשים מנסים למצוא חלופה לישיבה, ועמידה היא אופציה. עם זאת, כפי שכתבתי במאמרים קודמים, הישיבה בינתיים נשארת איתנו, לכן כדאי ללמוד איך לשבת טובה יותר גם ברמת מבנה הגוף (העצמות), גם ברמת הפעלת הגוף הפנימית (מערכת העצבים, המוח והשרירים) וגם ברמה הארגונומית (התאמת עמדת העבודה למצב האופטימלי של הגוף).

ואם אתם שוקלים לנסות לבנות לכם עמדת עבודה בישיבה, יש לי שתי הערות חשובות:

1. עבודה בעמידה – רק אם עמידה לא גורמת לכם לכאבי גב כרוניים.

צריך לדעת לעמוד, בשביל לעבוד בעמידה. אם אתם חוטפים כאבי גב אחרי חמש דקות, כל פעם מחדש, עדיף לכם שתקחו כמה שיעורים ותשנו את אופן העמידה שלכם.

2. זה לא קל לעמוד – לכן העבודה יעילה יותר.

יותר קשה לעמוד מאשר לשבת. ישיבה גורמת לקריסה חזקה יותר של הגוף – הסיבה לתחלואים הבריאותיים שכל המאמרים מדברים עליהם. הקושי הוא יתרון מהבחינה הזו, שאתם תעשו מול המחשב מה שאתם צריכים לעשות ולא תמרחו את הזמן. כי קשה להימרח בעמידה. לכן, לאנשים מסוימים עבודה בעמידה יכולה להיות יעילה יותר מאשר עבודה בישיבה. עושים מה שצריך. פחות פייסבוק כנראה.

3. אם ישיבה יוצרת לכם כאבים – יכול להיות שחסכתם אותם!

א – מפני שאתם נמצאים פחות זמן מול המחשב וב – מפני שכל צורת העבודה היא אחרת. כאמור – הגוף צריך לשאת את עצמו. טיפ חשוב: בזמן עמידה, שימו לב שמשקל הגוף שלכם מגיע גם לעקבים ולא נופל רק קדימה, לאצבעות וכריות הרגליים.

מסתבר שעבודה בעמידה פופולרית ביפן, לא מפליא אותי משום מה, אבל גם במקומות אחרים בעולם. חיפוש בגוגל הביא אותי למקבץ תמונות של עמדות עבודה בעמידה מרחבי העולם. השתמשו בה אם אתם בעניין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.