סרטון מבוא לריצה טבעית חלק ג: כמה כיף לרחף (הסוד של שיטת אלכסנדר)

יואב טלרריצה טבעית Leave a Comment

בסרטון הקודם דיברתי על מבנה הגוף הבסיסי שצריך לדעת כדי לעבור לריצה טבעית – העיקרון ההוליסטי של שליטה בכל הגוף דרך הראש, הגו והגפיים. מה מאפשר לנו לשלוט במבנה בריצה ובכלל בתנועה? סרטון שלישי בסדרה (4 דקות). הפוסט מתחת לוידאו מרחיב קצת יותר.

עיקרון מרכזי שעובדים איתו בשיטת אלכסנדר נקרא "כיוונים". כשרובנו רוצים לעשות משהו עם הגוף, אנחנו רגילים לכווץ שרירים ופשוט לעשות את זה בצורה ישירה. שיטת אלכסנדר מציעה דרך אחרת לעשות הכל, וגם – לרוץ.

כיוון


הרעיון של כיוון הוא שהשליטה בגוף נעשית בדרך מעודנת יותר, והשרירים מופעלים בדרך עקיפה יותר ופחות ישירה – באמצעות מסר מודע שאנחנו מעבירים מהמוח לאיברי הגוף שלנו. יש הקוראים לזה כיוון, מחשבה, הנחייה.


קצת קשה להבין את זה בקריאה וצריך מישהו שיראה לכם פיזית איך זה עובד. זו האמת. אבל שווה להכיר את העיקרון הזה, כי הוא ממש יכול ליצור שינוי מדהים בגוף, וכולל כמובן את האפשרות להיחלץ ממצבי מצוקה של הגוף כמו כאבים, פציעות וסבל.


זה מאוד מתאים לאנשים שאוהבים לעשות את זה בעצמם, ולא מחפשים שיעשו בשבילם. אנשים עצמאיים וסקרנים שרוצים לקחת אחריות על הגוף שלהם. לדעת איך זה באמת עובד.


כשאנחנו מדברים על כיוונים בריצה ובכלל, יש לנו שני זוגות עיקריים שאיתם אנחנו עובדים: הזוג האנכי (למעלה ולמטה) והזוג האופקי (קדימה ואחורה).


הרעיון של תנועה וריצה טבעית הוא להפעיל כל אחד מהאיברים שדיברנו עליהם (ראש, גו, גפיים) באמצעות הכיוון או הכיוונים המתאימים לו, וזה בעצם מביא אותנו לתנועה טבעית. כי הכיוונים האלה נמצאו בעצם כמשהו מתאים לעיצוב הטבעי של הגוף שלנו.


כשאנחנו רצים עם המבנה והכיוונים שדיברתי עליהם הריצה שלנו מתחברת והופכת למשהו קליל יותר וזורם יותר.

התועלת של ריצה טבעית


צריך להבין שהרגלי התנועה והריצה שלנו גורמים לנו לפציעות. אנחנו רצים באיזון לא טוב לגוף שלנו ואם אנחנו לוקחים אותו לעצימות גבוהה מספיק, מספיק זמן, נוכל להיפצע.


באימונים אני מכיר לכם את ההרגלים שלכם, ומלמד אתכם לשנות את הריצה לפי הכיוונים והמבנה שדיברתי עליהם. כשאתם עושים את זה אתם –

1 – יכולים למנוע פציעות, פשוט כי זו דרך טובה יותר לרוץ.

2 – יכולים למנוע פציעות, כי אתם מפתחים תקשורת עם הגוף, ושומעים את זעקתו כשאתם עושים שטויות. ויש לכם את ההזדמנות להפסיק לעשות שטויות.

3 – כמו כן, אתם יכולים למנוע פציעות, כי אתם לומדים לזהות מתי אתם לא מצליחים יותר להפעיל את הקלילות בגוף שלכם – פשוט כי אין לכם כוח יותר. הרבה אנשים סוחבים את עצמם לריצות ארוכות מדי כשהם כבר כבדים, על כמה שרירים שסוחבים את כל הגוף, ואז הסיכוי לפציעה הרבה יותר גבוה.

4 – זה לוקח אותנו לכיוון של כושר גופני – מה זה בעצם? מבחינתי יש פה כושר גופני אחר בהגדרה: כמה זמן אתם יכולים לרוץ בקלילות לפני שאתם מתעייפים והופכים לכבדים? ככל שעובר הזמן באימוני ריצה טבעית תראו שאתם יותר מיומנים וגם היכולת שלכם להמשיך בעבודה – עולה.

5 – זה ממש כיף לרחף. הריצה פחות מתוחה, פחות כבדה, מעגלית וזורמת יותר. אתם קלים יותר.

6 – אתם יעילים יותר. המאמץ מתחלק יותר נכון בגוף. אתם משתמשים יותר בקרקע ופחות בשרירים.
בסרטון הבא אני אסביר קצת יותר לגבי האימונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.