איך להפעיל את כפות הרגליים חלק א': הקרסול.

יואב טלרריצה טבעית, שיטת אלכסנדר ושיקום גופני 2 Comments

חולי וחובבי ריצה והליכה יקרים, היום אני מתחיל בסדרת פוסטים חדשה שתימשך כשבוע. כל יום אני נותן לכם חתיכה מתוך מה שאני עושה עם אנשים באימונים, ואתם צריכים לעבוד עליו. הנושא: כף הרגל. קריטי, תאמינו לי.

חלק א: הבסיס.

  1. עימדו במקום. הרימו רגל אחת באוויר. אני מהמר שהקרסול שלכם נעול. נכון? וכף הרגל מקובעת בגלל זה במנח מסוים, כנראה במצב של 90 מעלות.
  2. שימו לב, יש דרך להרים את הרגל גם כשעומדים במקום. זוכרים את סרטון הסוסים? הברך משתחררת קדימה, וכף הרגל נשארת מתחת לגוף.
  3. עכשיו, בעוד כף הרגל שלכם באוויר, הניחו לקרסול שלכם להשתחרר, כאילו לנזול לכיוון הרצפה. אם אתם חסרי יציבות לעמוד על רגל אחת, היתמכו במשהו. בהמשך הדרך, היכולת לייצב את עצמכם על רגל אחת מאוד חשובה לריצה. למה? מפני שריצה היא למעשה רצף של של קפיצות על רגל אחת. עוד לגבי זה קראו כאן.
  4. אתם יכולים לבדוק את מידת השחרור של מפרק הקרסול שלכם ע״י ניעור קל של כף הרגל. אם אתם יכולים לנער אותה בחופשיות, כמו שוודאי קל לכם לעשות עם כפות הידיים, זה סימן טוב. זה מעניין, כיצד אנו שולטים טוב יותר בכפות הידיים מאשר בכפות הרגליים. נקודה למחשבה, ומשהו לשאוף אליו.
  5. חזרו על העניין בשתי הרגליים כמה פעמים: להרים רגל, לתת לכף הרגל לנזול ע״י שחרור הקרסול, לנער את כף הרגל. אם לא ברור לכם מה אני רוצה, זכרו שבגוף הכל יחסי: בואו ננסה על דרך השלילה. נעלו את מפרק הקרסול שלכם חזק יותר ממה שאתם רגילים, ואז שחררו אותו. אם הבנתם את המעבר היחסי מנעול למשוחרר, אתם בדרך הנכונה. מניסיוני עם מתאמנים, לא כולם יכולים לשחרר את הקרסול באופן מוחלט. הקטע של לנער את כף הרגל לא אפשרי לכולם ברגע נתון, אבל אפשר להתקדם לכיוונו. התקדמות יחסית, זה כל העניין. לא משנה איפה אתם, משנה לאן אתם הולכים.

אם אתם רצים ורוצים לעשות את זה הרבה יותר טוב כי כואב לכם משהו או כי התחושה שלכם לא טובה, זה המקום בשבילכם:

אם אתם רוצים לחבר את עצמכם מחדש, הרבה יותר טוב, כי אתם סובלים מכאבים, מתחים, בעיות גב, יציבה וכן הלאה – זה המקום בשבילכם:

Comments 2

    1. Post
      Author

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.