חודשיים עברו: מה קרה לחברי הקבוצה לחיסול כאבי הגב?

יואב טלרשיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

תודה לעמית ושגב שהסכימו לחלוק איתנו, ובהצלחה בהמשך.

עמית:

היו לי "בלטי דיסק" (בעמוד השדרה – י.ט.) שבגללם הפסקתי לעבוד לשלושה חודשים בגן. חודש אחד לא יכולתי ללכת.

מאז שהתחלתי את השיעורים, הרגשתי שיפור היסטרי. עכשיו התחלתי לעבוד שוב, חודשיים אחרי שהתחלנו את הקבוצה. תכל'ס אין לי כאבים, כחלק מהעבודה בגן יש לי מדי פעם כאבי גב רגילים.

אני עובד עכשיו כרגיל בגן. עבודה בגן זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות לגב… יש הרבה סיטואציות שבהן אתה יכול לדפוק את הגב, וצריך להכניס לי לראש איך אני צריך לעבוד עם הגוף שלי. יש קשר ברור בין צורת העבודה שלי לבין התוצאה – אם יש כאבים או לא אחרי זה.

אני נרעש מהסיפור הזה. אני בנאדם בלי שום משמעת עצמית והייתי בטוח שאם אני "לא עושה את התרגילים", אז זה לא אפקטיבי. ותכל'ס לא עשיתי תרגילים. באורח פלא זה פשוט מכניס לי מודעות לתוך הראש.

יואב:

תמיד אמרתי שאלכסנדר זו שיטה אולטימטיבית לעצלנים. צריך להכניס את השינוי לתוך שגרת החיים, אין חובה לעשות תרגילים או "לקרוע את עצמך". הסיבה היא פשוטה, ברוב השעות ביום אנחנו עושים דברים שגרתיים עם הגוף ולא תרגילים – ועל השעות השגרתיות הללו אנחנו משפיעים באופן דרסטי בשיעורים. השעות הללו, מתוקף היותן רוב השעות שלנו ביום, הן המשפיעות ביותר על מצבנו הגופני. שום שעה אחת ביום, ולא משנה אם נעשה בה סלטות באוויר או ספינינג במהירות האור, לא תוכל לקחת את ההשפעה של שאר השעות ביום.

שגב:

לפני שהגעתי לקבוצה סבלתי מכאבי גב כרוניים אשר הפריעו לי גם במהלך היום וגם במהלך הלילה כשרציתי לישון. הכאבים באו והלכו על בסיס יומי.

בשיעורים שלנו למדתי קודם כל שחשוב להיות מודע לגוף שלנו, לאיך הוא פועל. בעיקר מודעות למה קורה לגב שלי במהלך היום ואיך אני יכול להקל עליו ולהתנועע בצורה נכונה יותר. למדתי שיטות ממוקדות לשיפור היציבה בהקשר למהלך היום שלי ועוד… בזמן עבודה ונהיגה, שאלו שעות רבות מהיומיום שלי, למדתי להשתמש בגב בצורה הנכונה – מה שמקל עלי מאוד במהלך היום.

מצבי היום השתפר, עדיין יש כאבים אך פחות באופן משמעותי. אני יותר מודע ובכל פעם שאני נזכר ביציבה ה"נכונה" אני מתיישר, מזדקף, יושב נכון וכו'. ישנה עוד דרך לפני עד שאגיע ליעד שהגדרתי לעצמי, אך כבר לאחר כחודש ניתן היה לשים לב לשיפור משמעותי.

—————————–

קריאה נוספת:


שתף את הפוסט: [addtoany]

הרשמה לבלוג: פוסטים חדשים אליך למייל.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.