מסלול שיקומי עם שיטת אלכסנדר

למה אנחנו סובלים מכאבים ואיך כדאי להתייחס לכאב?

יואב טלרשיטת אלכסנדר ושיקום גופני Leave a Comment

הכאב מופיע…

בראשית דרככם של המסע לתוך הגוף, אתם חווים כאב או אי נוחות במקום מסוים. ומקובל להגיד שהבעיה נמצאת שם. אבל חשוב להבין שזה רק קצה הקרחון, החוליה החלשה שלא עמדה בעומס הלא נכון שיושב על הגוף, והקימה קול צעקה.

זה החלק הגלוי בשלב הראשון.

אתם מחליטים לעשות מעשה.

 כדי להבין למה כואב לכם, כשהבעיה חוזרת על עצמה שוב ושוב, אתם צריכים לחשוף עוד חלקים חוץ ממוקד הכאב. החשיפה עוזרת לכם להבין את ההקשרים בין חלקי הגוף, איך הם משפיעים אחד על השני.

הבנת הגוף כשלם עוזרת לכם להבין למה הכאב שלכם בא לידי ביטוי דווקא במקום מסוים.

במקביל אתם מבינים איך מתקנים את המצב שלכם: איך עמוד השדרה שלכם יכול לעבוד בחתיכה אחת ולא שתיים, איך הגוף יודע לצמוח ולא רק לנבול, ועוד תגליות רבות ומגוונות.

צריך לתת לכאב זמן להחלים. ברגע שמפסיקים להפנות למוקד הכאב את כל העומס והמתח, הוא לא צריך כבר להיות בקדמת הבמה, ועם הזמן הוא חולף. הוא חולף כי הפסקתם לגרום לו לקרות.

לטפל במקום הכואב – האם זה עובד?

כשכואב לנו, הנטייה הטבעית שלנו היא להניח יד על המקום, ובאמת, יש לפעולה הזו השפעה חיובית. היד מספקת לנו תמיכה ראשונית, הקלה זמנית. לרוב היא לא תגרום להקלה לטווח הארוך.

גם בשיטות הטיפוליות שאני לומד בשיטות האחרונות, רפואה סינית ושיאצו, מדברים על עניין השורש והענף. לטפל רק במקום הכואב זה ממש לא מספיק, וצריך למצוא את שורש הבעיה ברמה העמוקה יותר. צריך להבין מה קרה ברמה מערכתית שגרם לכאב להתפרץ דווקא במקום הזה.

שיטת אלכסנדר היא עבודה ברמת התודעה, המוח, הכוונה. מה קורה כשכואב לנו? אנחנו כל הזמן חושבים על המקום הכואב ושוכחים מהשאר. אנחנו מנסים להזיז את המקום הכואב לפה ולשם, באי נוחות, כדי שהכאב יעבור. אנחנו מרוכזים רק במקום הכואב, ונותנים לו להיות בקדמת הבמה.

אם מדובר בפצע או חבלה, ניחא. אבל כשמדובר בכאב כרוני, אנחנו נסחפים ושוכחים שהוא נוצר בגלל איזון לא טוב של כל החלקים בגוף. ובעצם, ככה אנחנו מנציחים את הכאב.

הטיפ של היום

אם כואב לי הגב התחתון בצד ימין, ואני כל הזמן מתבוסס לי בתוך המקום, הגוף והתודעה שלי שוקעים למטה, לתוכו.

אם אני עושה זום אאוט, ובוחר להסתכל על הגוף שלי כדבר אחד שלם, אני בעצם מעביר את הכאב לאחורי הבמה. הגוף כמכלול עובר לקדמת הבמה. אני יכול לצמוח, לאזן בין הצדדים והאיברים, לרווח את הגוף והופ – ככה אני מטפל בכאב.

שליטה בגוף כשלם היא כלי חזק מאוד לטיפול בכאב. ואתם יכולים להיות המטפלים של עצמכם.

זה קרה לי יום אחד כשנהגתי.

התחיל לכאוב לי הגב התחתון וזזתי באי נוחות, כמו כולם. משך תקופה, נהגתי עם כאב קטן כזה, מציק. יום בהיר אחד אמרתי לעצמי, תפסיק להתרכז בכאב ותחזור ליסודות. ברגע שמצאתי את עצמות הישיבה על הכסא הכאב השתחרר ונעלם מיד.

לסיכום: הפסיקו להתרכז בכאב, הסתכלו על מכלול הגוף, ולמדו לשלוט בגוף כשלם. זה מה שמביא את הגוף כולו לאיזון טוב יותר וממגר את הכאבים על הדרך. 

הפוסט היום הוא חלק מתוך:

ואם אתם לא מצליחים והכאב מנהל אתכם?

"כאב לי הגב ברמה שהשביתה לי את היום. לא הצלחתי לעמוד על הרגליים בסוף היום. הייתי חייב לשכב על הגב כדי שלא יכאב לי".

יש מצבים בהם הכאב אקוטי מספיק כדי לשתק אתכם מלחשוב על כל דבר אחר. במצבים כאלה קשה מאוד לאנשים לחשוב על כל דבר פרט לכאב. זה מצב לגיטימי לגמרי.

אתם צריכים לתת לזמן לעשות את שלו, ולעבור את המשבר. במצבים כאלה יש מקום חשוב מאוד לטיפול במגע, דיקור, למנוחה, מה שעוזר לכם להגיע להקלה. זו אחת מהסיבות שהחלטתי ללמוד טיפול במגע ודיקור אחרי עשר שנים של ניסיון בשיטת אלכסנדר.

אחרי שנכבתה השריפה ואתם חוזרים לתפקד, זה הזמן לניהול הכאב החכם שדיברתי עליו היום. אני מצטט בחור שלקח שיעורי אלכסנדר:

"בתוך העבודה הניכור מהגוף הלך והצטמצם, הבנתי שמה שקורה לי בגוף הוא תוצר של בחירות שעשיתי במהלך השנים ושזה לא סתם "קרה" לי עכשיו. העבודה החזירה לי את תחושת השליטה על החיים שלי, לא על הגוף. הגוף הפך להיות אני, ואני הוא."

לכל הפרטים אודות השיעורים הפרטיים שאני מעביר בשיטת אלכסנדר לחצו כאן:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.